Zmieniamy się, ale tylko na lepsze. Oto nasze nowe logo!

Autorem projektu nowego logo jest Przemysław Trepka.

Nowe logo stowarzyszenia salam lab. Logo to nazwa Salam Lab pisana czarną czcionką, nad nią znajdują się wrzosowe romby. Są w nie wpisane różne znaki graficzne: środkowy symbol to arabskie słowo „salam” – pokój, wpisane w romb. Dwa sąsiadujące symbole to litery S i L. Dwa skrajne przedstawiają synergię i jedność w różnorodności.

Wierzymy, że każda organizacja musi czasami spojrzeć na swoje działania z lotu ptaka i zastanowić się nad dalszymi kierunkami rozwoju. My to zrobiliśmy i dostrzegliśmy, że potrzebujemy jeszcze większej profesjonalizacji naszych działań, bliższej współpracy między działami oraz skupienia na jakości świadczonej pomocy i wykonywanych projektów, a nie na ich ilości

Zmiany, które chcemy wprowadzić, by osiągnąć nasze cele, zaczynamy od rzeczy z pozoru prostej: zmiany logo.

Informujemy Was o tym, bo chcemy podkreślić: to wciąż ten sam Salam Lab, który skupia się na oddawaniu głosu osobom z doświadczeniem uchodźczym, staje po stronie dyskryminowanych i odczarowuje myślenie stereotypowe. To wciąż my, tylko w nowej odsłonie. 

Nowe wzory i kolory

Na nasz nowy kolor przewodni upatrzyliśmy sobie wrzosowy, który symbolizuje kreatywność, refleksję i zaangażowanie. To cechy i postawy, które są nam szczególnie bliskie.

Nowe logo, w swojej podstawowej wersji, ma nasze charakterystyczne romby. Tym razem postanowiliśmy w nie wpisać różne znaki graficzne: środkowy symbol to arabskie słowo „salam” – pokój, wpisane w romb. Czytamy je w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Dwa sąsiadujące symbole to litery S i L. Dwa skrajne przedstawiają synergię i jedność w różnorodności.

Dodatkowo prezentujemy Wam też uproszczone logo. Będziemy go używać w materiałach, gdzie nie będzie na nie dużo miejsca. Nasze treści nabiorą też różnych, nowych kolorów, a symbole będą tworzyć wzory.

Autorem projektu jest Przemek Trepka, projektant z którym współpracujemy od ponad roku, również autor strony Salam Lab.

Nowe logo pojawi się we wszystkich social mediach: na FacebookuInstagramieTwitterzeLinkedInie, YouTube’ie i Spotify.

A co poza logo?

Prace nad wspomnianymi celami już zaczęliśmy: by świadczyć pomoc i angażować się w nowe projekty na jak najwyższym poziomie, podjęliśmy współpracę z różnymi instytucjami i osobami eksperckimi.

Dwa tygodnie temu menadżerki i menadżer działów pomocowego, medialnego, edukacyjnego, SPA, finansowego i well-being spotkali się na wielogodzinnym warsztacie na temat Capacity Building. Zastanawialiśmy się, jak osiągnąć cele i wdrożyć plany, które zawarliśmy we wspólnie tworzonych wraz z zespołami scenariuszach na następne pół roku i na 2024 r. Po spotkaniu wiemy, że musimy przeznaczać więcej czasu i serca na „planowanie planowania”, zacieśniać współpracę między działami i czerpać z zasobów, które już mamy. Chcemy też skupiać się na grupach najbardziej wykluczonych zamiast próbować pomóc wszystkim po trochu. To dla nas ważne wnioski. Procesem kierowała Maria Juraszczyk z firmy Fluent. Konsultacje umożliwiła nam współpraca z Mercy Corps. Dziękujemy!

Członkinie działów pomocy, edukacji i mediów w Salam Lab czynnie uczestniczą w szkoleniach, które wzbogacają ich umiejętności i dążą do profesjonalizacji organizacji. Cztery osoby z działu pomocowego biorą udział w certyfikowanych warsztatach Humanitarian Crisis Leadership prowadzonym przez Center for Humanitarian Leadership. Dwie inne osoby uzyskały już certyfikat. Kierowniczka działu edukacji przebywała z kolei na intensywnych warsztatach „Szkoła Praktyk Antyrasistowskich”, organizowanych przez inicjatywę New Vision, co zaowocowało cenną wiedzą dla całego działu.

Media Salam Lab od kilku miesięcy mają przyjemność współpracować z reporterką Anną Mikulską, która aktywnie wspiera profesjonalizację naszej redakcji. Anna Mikulska jest doświadczoną dziennikarką i badaczką. Niedawno ukończyła badania na rzecz Amnesty International w zakresie dyskryminacji, jest dziennikarką „OKO.press” i reporterką.

Jak widzicie jest dla nas bardzo aktywny i ekscytujący czas. Mamy nadzieję, że wy również odczujecie te pozytywne zmiany. Czy są treści, które powinny pojawiać się częściej w naszych mediach? A może macie pomysł na jakieś nowe projekty, w które moglibyśmy się zaangażować? Napiszcie do nas na kontakt@salamlab.pl!



Najnowsze publikacje