W dniach 25 maja – 4 czerwca 2022 r. odbyła się pierwsza międzynarodowa szkoła letnia UNESCO „Droga do integracji społecznej” (z dwóch zakładanych w Projekcie), organizowana przez Akademię Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Wydarzenia odbywające się w ramach Szkoły Letniej ukierunkowane były na wątki międzykulturowe, wieloreligijne, poszerzające horyzont myślowy i tolerancję inności o podłożu kulturowym i religijnym. Program obejmował między innymi:
- wykład inauguracyjny dot. uchodźców z obozów dla uchodźców w Libanie (prof. Edyta Januszewska),
- wizytę w Ośrodku Kultury Muzułmańskiej w Warszawie wraz z wykładem i warsztatami,
- wyprawę w poszukiwaniu śladów islamu w Warszawie,
- zajęcia dot. badań partycypacyjnych z dziećmi ‘odmiennymi’ kulturowo lub religijnie od większości w klasie szkolnej czy przedszkolnej (dr Krystyna Heland Kurzak),
- warsztaty dot. komunikacji wielokulturowej i dialogu religijnego pt. Diversity Forum (Dr Basia Vucic, UCL)
- wykład Women in Islam and Ethical Research Issues (prof. Katarzyna Górak-Sosnowska, SGH),
- zajęcia poświęcone roli związków zawodowym i reprezentacji mniejszości narodowych, etnicznych i religijnych (Dr Tore Sorenson, UJ).
Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową Katedry UNESCO im. Janusza Korczaka Pedagogiki Społecznej APS.