Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

TVN i TVP cenzuruje okres w spocie Okresowej Koalicji

Screenshot ze spotu promującego akcję „Tak dla podpasek” Okresowej Koalicji i Kulczyk Foundation.


Okresowa Koalicja, czyli zrzeszenie organizacji i ekspertek, które zajmują się normalizacją tematu miesiączki, razem z Kulczyk Foundation opublikowała poruszający spot promujący akcję „Tak dla podpasek”. Inicjatywa ma na celu zwrócenie uwagi na problem ubóstwa menstruacyjnego oraz tabu związanego z miesiączką. Spot został jednak ocenzurowany przez TVP i TVN. Stacje puściły go w telewizji, ale usunęły fragment, na którym widać krew miesięczną na majtkach bohaterki.

Okresowa Koalicja zbiera podpisy pod apelem do rządzących, by wprowadzić podpaski w każdej polskiej szkole. Zrzeszenie ekspertek jako pierwsze w Polsce zainicjowało stworzenie projektu ustawy dotyczącego menstruacji. Na swojej stronie piszą: „zapewnijmy bezpłatny dostęp do środków menstruacyjnych i edukacji na temat zdrowia menstruacyjnego we wszystkich polskich szkołach. Chcemy pójść śladami Anglii, Francji, Szkocji czy Nowej Zelandii, gdzie takie przepisy i programy już istnieją”.

Tak dla podpasek w każdej szkole

W spocie obserwujemy dziewczynki i kobiety na różnych etapach życia. Jedna z nich po raz pierwszy dostała okresu. Zaniepokojona, chowa się w łazience. Nie jest przygotowana, bo w majtki wkłada tylko zwinięty kawałek papieru toaletowego. Kolejna bohaterka w wieku nastoletnim musi wybrać między kupnem drugiego śniadania i podpaski w szkolnym sklepiku. Trzecia, młoda kobieta już na jakiś czas żegna się z miesiączką: właśnie dowiedziała się, że jest w ciąży. Ostatnia z osób, nauczycielka WF, już nie dostanie okresu. Weszła w wiek menopauzy. Dostrzega za to, że coś jest nie tak z pierwszą z bohaterek; siada obok niej i ją przytula.

https://www.youtube.com/watch?v=MZm1BocB8D8

Spot podkreśla, że okres towarzyszy kobietom w wielu ważnych momentach w ich życiu.

„Podczas tworzenia kampanii zaskoczyło nas wiele. Nie tylko statystyki, które w przerażający sposób pokazują wymiar problemu, jakim jest ubóstwo menstruacyjne, ale również brak możliwości nagłośnienia tematu w przestrzeni publicznej. Sytuacja zmusiła nas do przygotowania spotów w różnych wariantach, ponieważ pokazanie na bieliźnie krwi menstruacyjnej okazało się zbyt odważnym obrazem. Mamy nadzieję, że tą akcją uda nam się wywołać pozytywną zmianę w tych dwóch obszarach” – powiedziała Wirtualnym Mediom Anna Żurek, account director Havas Warsaw, agencji odpowiedzialnej za przygotowanie akcji.

Źródła: Wirtualne Media, Wysokie Obcasy, TakDlaPodpasek.pl

#



Najnowsze publikacje